I just wanted to share some progress about the project I'm developing for modernizing the electrics of the car, there you have some videos showing it, sorry if they are not professional, they are just taken in my home desk with a cellphone :)
The project is based on a Nistune Board Type 1 as interface to connect to the old CA18DET ECU, because is pretty flexible, rather easy to install, just some soldering and a bit of handwork and doesn't need to rewire anything in the car, so you can avoid tinker with the main engine electrics.
For the signals the ECU is not processing I'm about to use an Arduino Mega board, because it has lots of inputs and outputs, so with it I can read all the analogic signals and control 2 relays board all in 1 board.
To connect to the arduino and the Nistune board I treat them as virtual serial ports, which from the point of view of development they are just like old fashioned RS232 ports.
This management I do from a backend developed in nodejs, that gets the data feed from the usb's and forward it through a socket connection to the user interface, made in Adobe Air (Flash for desktop).
Here is a Google Drive document where I write the ideas I'm having to implement, sorry because is the only part of the project which is not available in English, but because this is just a tool to keep my ideas in order is better if I keep it in my mother tongue. But anyway you can use Google Translate if you want to have a look.
https://docs.google.com/document/d/1AwZX-mdnj1IHeq1DAOo_CM5cwZHnmjrlkdxRdrDBens/edit
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Buenas! Raúl otra vez.
Sólo quería compartir algo del progreso del proyecto que estoy desarrollando para modernizar el sistema eléctrico del coche, ahí tenéis algunos videos mostrandolo, disculpad si no son profesionales, están tomados en el escritorio de mi casa con el teléfono móvil.
El proyecto está basado en una placa Nistune Type 1 como interfaz de conexión a la vieja ECU del CA18DET, porque es muy flexible, relativamente fácil de instalar, sólo un poco de soldadura y un poco de bricolaje y no necesita recablear nada en el coche, así que podéis evitar trastear con el sistema eléctrico del motor.
Para las señales que la ECU no procesa, usaré una placa Arduino Mega, porque tiene un montón de entradas y salidas, asi que puedo leer todas las señales analógicas y controlar las dos placas de relés, todo desde una única placa.
Para conectar al arduino y la Nistune los trato como puertos de serie virtual, que desde el punto de vista del desarrollo son como los puertos RS232 de toda la vida.
Esa gestión la hago desde un backend desarrollado en nodejs, que recoge los datos de los puertos usb y lo reenvía a través de una conexión de socket al interfaz de usuario, hecho en Adobe Air (Flash para escritorio).
Aquí un enlace a un documento google drive donde voy poniendo las cosas que se me van ocurriendo para añadir al proyecto.
https://docs.google.com/document/d/1AwZX-mdnj1IHeq1DAOo_CM5cwZHnmjrlkdxRdrDBens/edit
Saludos!!
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